• Rady & Tipy
  • 28.4.2022

Jednoduché varenie - tipy na rýchle obedy a večere

header 8@2.png

Skúste s nami rýchlu a jednoduchú kuchyňu. Poradíme vám, ako na efektívnu prípravu obedov a večerí, aby ste načerpali dostatok energiu. Na týchto denných chodoch si zaručene pochutnáte, navyše ich prípravou nebudete akokoľvek strácať čas.

Tipy, ako na rýchly a jednoduchý obed 

Premýšľate nad tým, ako uvariť rýchly obed? Vyskúšajte jednoduché varenie, ktoré je zárukou toho, že si na obede pochutnáte a zároveň pri jeho príprave nestratíte more času. Vďaka rýchlym jednoduchým obedom si môžete dopriať teplé jedlo každý deň. Čo je ich základom? 

Rýchly obed, ktorý zvládnete do 30 minút, si skúste uvariť zo surovín, ktoré vyžadujú veľmi krátku tepelnú úpravu. Rýchlym receptom na obed je napríklad kurací steak so zeleninovou oblohou alebo pstruh na masle s bylinkami. Dali by ste si naopak rýchly obed bez mäsa? Vsaďte na lievance, palacinky, brokolicové placky alebo ľahký zemiakový šalát bez majonézy. 

Medium-13_INGENIOHARDICARANGEMENT.jpg

Ako na rýchlu a jednoduchú večeru? Prinášame inšpiráciu

Chceli by ste si naopak pripraviť rýchlu a chutnú večeru? Aj v tomto prípade sa pusťte do jednoduchého varenia. Vyskúšajte napríklad rýchlu večeru z cestovín, zemiakov, ryže alebo kuracieho mäsa. Tipom na rýchlu večeru sú napríklad cestoviny s kuracím mäsom a syrovou omáčkou, francúzske zemiaky alebo vajíčková omeleta so zeleninou. 

Môže byť rýchle varenie zdravé? 

Výsledkom jednoduchého varenie nie je len chutný pokrm. Ak použijete správne ingrediencie, rýchle varenie bude zároveň veľmi zdravé. K tomu, aby ste mohli rýchlo, chutne a zdravo uvariť, použite hlavne rôzne druhy ovocia a zeleniny, biele mäso (kuracie, morčacie, králičie), ryby či morské plody. Do zdravého varenia patria tiež strukoviny, mliečne výrobky, vajcia, zemiaky, celozrnná ryža a ovsené vločky. 

V prípade zdravého a jednoduchého varenia vyraďte sádlo a používajte radšej zdravé rastlinné oleje. Vyskúšajte napríklad olivový olej, sezamový olej, avokádový olej a ľanový olej.

Medium-2019_10_Ingenio_lifestyle_26 (1).jpg

Základ rýchleho, jednoduchého a zdravého varenia: Spôsob prípravy pokrmu

Ak si chcete rýchlo a jednoducho pripraviť zdravý obed alebo zdravú večeru, tiež veľmi záleží na spôsobe prípravy daného pokrmu. Zabudnite preto na smaženie, omnoho zdravšie je rýchle opekanie na minime oleja, dusenie a tiež pečenie. Všetky tieto zdravé úpravy jedla zvládnete vďaka sade chytrého riadu Tefal Ingenio, s ktorou je varenie naozaj jednoduché a rýchle. 

V panviciach či hrncoch s nepriľnavým povrchom Tefal Ingenio môžete pokrm nielen zdravo opekať a dusiť. Stačí odňať rukoväť a predpripravený obed si večer dať dopiecť do rúry. Týmto spôsobom môžete podľa chuti variť medzi sporákom a rúrou a výrazne tak ušetriť čas. 

Večere pre jednoduché zaspávanie: Čo večer jesť a čomu sa vyhnúť? 

Jedlo, ktoré si dá človek pred spaním, veľmi ovplyvňuje kvalitu spánku. Ako teda vyzerá večera pre jednoduché zaspávanie? Kvalitu spánku vám zlepšia morské ryby, ktoré sú bohatým zdrojom omega-3 mastných kyselín upokojujúcich nervový systém. Vsaďte tiež na bielkoviny, ktoré nájdete v kuracom mäse či mliečnych výrobkoch. Pomôžu vám aj celozrnné potraviny ako pohanka, celozrnné cestoviny či tmavá ryža, ktoré obsahuje horčík. Práve tento minerál priaznivo ovplyvňuje nervový systém, podporuje zaspávanie a zlepšuje kvalitu spánku. 

Akým pokrmom sa večer naopak vyhnúť? Hlavne potravinám s vysokým obsahom nasýtených tukov, ktoré sa zle trávia. Ide hlavne o hovädzie mäso a tučné bravčové mäso. Večer tiež nekonzumujte údeniny a tvrdé syry. 

Zapečené cestoviny s kuracím mäsom a brokolicou.jpg

Tipy na rýchly zdravý obed: Zapečené cestoviny s kuracím mäsom a brokolicou 

Potrebujete:

●      300 gramov cestovín (kolienok alebo vrtuliek)

●      1 menšia brokolica rozlámaná na ružičky

●      200 gramov kuracích pŕs

●      2 strúčiky cesnaku

●      150 mililitrov smotany na varenie

●      kvapka olivového oleja

●      soľ, korenie a muškátový oriešok na dochutenie

Postup:

1. Uvarte cestoviny a zlejte z nich vodu.

2. V panvici Tefal Ingenio opečte na kvapke olivového oleja kuracie prsia a ružičky brokolice. Zmes dochuťte prelisovaným cesnakom, soľou, korením a muškátovým orieškom.

3. Ku kuraciemu mäsu a brokolici pridajte uvarené cestoviny. Všetko dobre premiešajte a na záver zalejte smotanou na varenie. 

4. Z panvice Tefal Ingenio odcvaknite rukoväť a cestoviny s kuracím mäsom a brokolicou dajte piecť do zlatista do rozohriatej rúry. 

Pečený losos na masle so zelenými fazuľkami.jpg

Tip na rýchlu večeru: Pečený losos na masle so zelenými fazuľkami 

Potrebujete:

●      4 kusy filetov lososa po 100 gramoch

●      maslo

●      čerstvú citrónovú šťavu

●      400 gramov zelených fazuliek

●      soľ, korenie a cesnak na dochutenie 

Postup:

1. Filet z lososa umyte po tečúcou studenou vodou, osušte papierovou utierkou a vložte do pekáčiku Tefal Ingenio kožou dolu. Je dôležité, aby ste tento pekáčik predom vymazali maslom. 

2. Filet z lososa zľahka osoľte, vložte na neho plátok masla a dajte piecť na 180 stupňov Celzia na 20 minút. Upečený filet z lososa zľahka pokvapkajte čerstvou citrónovou šťavou. 

3. Lososa na masle podávajte so zelenými fazuľkami. Ako si túto zdravú prílohu pripraviť? Zelené fazuľky sparte horúcou vodou a osušte. Následne ich krátko orestujte na panvici s olivovým olejom, dochuťte ich cesnakom, soľou a korením a potom 7 minút duste pod pokrievkou do zmäknutia.

Odporučené produkty

Používaním navigácie na tejto webovej stránke súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám umožňujú merať návštevnosť našej stránky, navrhovať vám obsah a reklamy prispôsobené vašim oblastiam záujmu a zdieľať informácie so sociálnymi sieťami.

Viac informácií a nastavenia cookies.